søndag den 19. januar 2014

Ferien lakker mod enden

Hej derhjemme
Efter nogle dage på langs på en strandstol er vi ved at finde os selv igen. Vi har mødt en del danskere, der checkede ind som et selvskab på 30 personer fra Riis rejser. De har haft en rundrejse over 14 dage og er kommet hertil for at nyde de sidste 2 dage før turen går hjemad.  De har stort set gjort den rejse, som vi tog sidste år fra nord til syd med tog, bus m.v. De har dog også døjet en del med sygdom i flokken, og vi priser os lykkelige for at vi havde mulighed for at blive hvor vi var. Igen i går snuppede vi et par cykler og tog på tur i området. Byen her er dog ikke så spændende. Det er et lille fiskerleje, og de lokale har endnu ikke opdaget hvordan de skal tjene på turisterne. Der er kun små lokale kaffesteder og gadekøkkener, men jeg tør ikke spise der, for de skyller garanteret i lokalt vand og ikke som andre steder i turist-købevand. En kold øl har vi dog indtaget og nydt at sidde og se de lokale ordne deres fiskenet og både. I et supermarked kiggede vi på deres udvalg af frisk fisk, og de var friske... for de sprællede stadig i de poser der gik over disken. Sjovt at se de hoppende poser i indkøbvognene. Ellers fordriver vi tiden på en strandstol. Godt jeg havde taget mange bøger med... og temperaturen er perfekt. Solen står op omkring kl. 6 og den første kop kaffe smager himmelsk på morgenterassen, mens vi ser de lokale dyrke Tai Chi på stranden. I aftes var der bryllupsreception på hotellet. Flot arrangeret i haven ud mod havet. Rød løber, blomster, fakler og gæster i deres fineste tøj. Parret var af blandet herkomst, hvor jeg tror han var australier. 
Jeg vil slutte min hilsen igen... dennegang uden billeder, da det ikke er lykkedes mig at down loade til vores tablet.
Vi sender kærlige hilsner... specielt til Sofie på Sønderborg sygehus... bliv snart frisk igen..
Knus Preben og Nette



Ingen kommentarer:

Send en kommentar